#17 After Holiday dip voorkomen

De after-holiday dip voorkomen

Dag vakantie, hallo realiteit! Je vakantie zit er weer op en misschien kijk je er heel erg tegenop om weer aan het werk te gaan. Afgelopen tijd heb je kunnen relaxen en genieten, maar dan is het moment aangebroken en mag je weer naar je werk. Je houdt van je werk, maar toch valt het ontzettend zwaar. Hoe kan dit? Waarschijnlijk heb je last van een after-holiday dip (= vakantiedip). Jij bent niet de enige die hier last van kan hebben, veel mensen ervaren het ook.  Met de onderstaande tips hopen wij dat je niet zo veel last hebt van je vakantiedip.

✔️ Tip 1 | Pak je routine weer op
Na je vakantie moet je proberen om weer in je oude ritme te komen. Ga dus lekker op tijd slapen en sta ’s morgens weer vroeg op. Heb je andere hobby’s die je altijd doet? Pak die ook weer op en heb je in de vakantie lekker gesnoept, gesnackt en gedronken? Pak je gezonde leefstijl weer op, hierdoor word je weer vitaler na je vakantie.

✔️ Tip 2 | Werk je creatieve ideeën uit
Misschien heb je op vakantie nieuwe inzichten gehad waarvan je meteen dacht: ‘daar moet ik echt iets mee!’. Probeer ze meteen uit te werken en zorg ervoor dat je ze niet vergeet. Frisse ideeën kunnen je hernieuwde energie geven, waardoor je productiviteit kan toenemen.  En bovenal kan je hiermee een vakantiedip voorkomen.

✔️ Tip 3 | Plan iets om naar uit te kijken
Voor velen is het fijn om te weten dat ze iets leuks in het vooruitzicht hebben. Heb jij dat nog niet? Nou, plannen dan maar. Dan heb je weer iets om naar toe te leven, waardoor het minder vervelend is om weer aan het werk te gaan. Denk aan een weekendje weg of een dagje weg.

✔️Tip 4 | Extra dagen thuis
Plan je vakantie zo in dat je niet meteen aan het werk moet als je terug bent van vakantie. Plan 1 of 2 dagen die je thuis kan doorbrengen voordat je aan het werk gaat. Dit helpt bij het acclimatiseren voordat je weer aan het werk moet. Het is heel verleidelijk om pas zondagavond thuis te komen als je maandag moet beginnen, maar zorg ervoor dat je een paar dagen hebt om bijvoorbeeld uit te pakken of je boodschappen te doen. Dit zal zeker zorgen voor minder stress.

✔️ Tip 5 | Begin je eerste werkdag goed
Start je eerste werkdag meteen goed door vroeg te gaan slapen. Sta de ochtend van je eerste werkdag iets eerder op en trakteer jezelf op een lekker en gezond ontbijt. Hier zal je de rest van de dag veel aan hebben. En vergeet vooral niet te genieten van je eerste werkdag waarin je weer je collega’s tegenkomt en leuke gesprekken kan hebben!

Ben jij toe aan die nieuwe uitdaging? Check onze vacatures!

Volg ons op Facebook en LinkedIn voor de nieuwste updates!