#20 Werken en Sport

Werken en sport

Eigenlijk weet iedereen het wel, om goed te kunnen presteren op je werk (en thuis) is een goede mentale en fysieke gezondheid van groot belang. Maar wat een veel voorkomende reactie voor sporten naast een fulltime baan is: ‘Dus jij sport x keer in de week? Daar heb ik geen tijd voor hoor!’. Wij weten dat het niet altijd makkelijk is om een sport te combineren met een fulltime baan, maar wij gaan je nu ook niet verplichten om te gaan sporten.
Wel willen je meegeven hoe belangrijk het is voor je mental health (mentale gezondheid) en daarom geven wij graag een paar tips hoe jij sporten kan oppakken naast je fulltime baan en ‘maak er maar eens tijd voor’ zullen wij zeker niet gebruiken.😉

⚽️ 1. Plezier in je sport
Dit is misschien wel de belangrijkste tip, zorg ervoor dat je plezier hebt in je sport. Gebruik proeflessen om erachter te komen wat je echt leuk vindt om te doen. Denk hierbij eens aan: mountainbiken, onderwaterhockey, Zumba of misschien wel Yoga. Maakt niet uit wat je kiest, als het maar bij je past en jij er echt plezier in hebt.

⚽️ 2. Train voor of na je werk
Hierin zijn de meningen verdeeld. Sommige sporters vinden het heerlijk om de dag te beginnen met sport en in de avond lekker kunnen doen wat je hartje begeert. Maar het kan ook zijn dat je na je werk, lekker wil gaan sporten na een zware dag. Dit moet je voor jezelf beslissen, wij zouden zeggen probeer ze allebei en besluit vervolgens wat jij echt fijn vindt.

⚽️ 3. Train op vaste dagen

Op vaste dagen trainen zorgt voor rust in je hoofd en je weet precies wanneer je wel of geen tijd hebt om te trainen.  De dagen waarop je niet traint kan je gebruiken, om met vrienden of familie af te spreken. En nog een pluspunt bij het plannen van je sport is dat het in je ritme komt, waardoor je er gewend aan raak

⚽️ 4. Stel voor jezelf een doel
Als je gaat trainen om maar te trainen, gaan er dingen tussen komen die belangrijker lijken dan te gaan trainen. Je moet iets voor jezelf hebben om naar toe te werken, iets wat jou motiveert. Zodra jouw sport een doel heeft, gaat je training hoog op je prioriteitenlijstje staan. Het belangrijkste is dat je ergens naar toe kan werken.

Waarom geven wij jou deze belangrijke tips? Er zijn veel onderzoeken die aantonen dat sport en mental health gekoppeld zijn aan elkaar. Lichaamsbeweging zorgt namelijk dat je efficiënter omgaat met het verwerken van angst en stress. Met andere woorden: je mentale veerkracht neem toe en dit is weer van belang voor je fysieke gezondheid.

Wil je op de hoogte blijven van onze nieuwste vacatures? Volg onze socials of neem regelmatig een kijkje bij onze vacatures.

Check onze vacatures!

Volg ons op Facebook en LinkedIn voor de nieuwste updates!