#37 Een winterdip voorkom je zo!

Een winterdip voorkom je zo!

We verlangen waarschijnlijk allemaal weer naar de lente, de zon die gaat schijnen en de dagen die weer langer lijken te worden Helaas moeten we nog even wachten en moeten we de winter nog even uitzitten. Je hoort mensen om je heen vast wel eens zeggen, dat zij last hebben van een winterdip.
Om zo’n dip te voorkomen hebben wij wel wat handige tips voor je. Met deze tips kun jij de dag fit, fris & fruitig beginnen.Een goed begin is het halve werk!

📌 Tip 1: Ontbijt!
Je hebt geen tijd, geen zin of geen honger, maar een ontbijt overslaan is echt een slecht idee. Door juist te ontbijten gaat je concentratievermogen omhoog en je energieniveau stijgt. Start de dag dus met een goed belegde boterham of een kom heerlijke muesli met vers fruit.

📌 Tip 2: Daglicht
Je wekker is gegaan en het is tijd om op te staan. Het eerste wat je dan het beste kunt doen: open de gordijnen en laat het daglicht je kamer verlichten. Daglicht heeft namelijk een positief effect op je humeur, maar ook op je productiviteit. Heb je te weinig daglicht? Dan kun je dit ook creëren door een daglichtlamp. Deze lamp imiteert het daglicht en heeft op deze wijze hetzelfde effect als natuurlijk daglicht. Zo kun je toch hetzelfde resultaat behalen!

📌 Tip 3: Zing een vrolijk deuntje
We doen het misschien allemaal wel tot grote ergernis van onze familie of huisgenoten: zingen onder de douche! Heerlijk! En je moet er zeker niet mee stoppen! Het is namelijk bewezen dat je met een muzikale start van de dag je hoeveelheid cortisol in je bloed kan verlagen. Cortisol is een hormoon dat in verband wordt gebracht met stress. Hoe minder stress aan het begin van de dag, des te beter!

📌 Tip 4: Frisse lucht
Ook al is het winter en vind je het fris buiten, toch kan het geen kwaad om eens even een raampje open te zetten of een goede wandeling buiten te maken. Zuurstof is goed voor de algehele gezondheid. Adem tijdens je wandeling maar eens goed in en uit, zo kan je lichaam alle frisse zuurstof benutten.

📌 Tip 5: Rek & Strek
Er zijn er vast een aantal onder ons die het liever ontkennen, maar hoe ouder we worden, hoe meer we te maken krijgen met ochtendstijfheid in de spieren. Start je dag daarom eens met wat rek- en strekbewegingen. Zo kun je op You Tube genoeg filmpjes vinden voor wat oefeningen of een yogalesje.

Zo kom je de winter nog wel even door en wil je misschien ook wel heel iets anders, zoals een andere baan?
Neem dan een kijkje tussen onze vacatures!

Volg ons op Facebook en LinkedIn voor de nieuwste updates!